Saturday, September 21, 2013

Seyka

"Beb, kau rasa aku ni kasar ke?"
-Terus dia menguap. Tapi bukan palsu. Aku tahu.

"Kalau kau terasa ke apa, aku mintak maaf siap-siap nih."
-Dahi mula berkerut. Pandangannya beralih dari mata aku ke bucu meja.

"Tapi kau tak pernah merungut pun kan? Hahaha baguslah kau ni."
-Tenang. Dia buat air muka 'annoying, bapak keju'.

"Aku serius-lah bangkai!"
-Layangan lempang aku ke dahinya ditangkap. Macho sekali.

"Aku tahu kau tak suka cakap pasal ni, tapi bila lagi?"
-Lengan aku masih dalam genggaman dia. Makin kejap. Sakit sikit.

"Bukan. Aku ni penakut. Aku takut aku terbiasa dengan hadir kau dalam atmosfera aku. Bila satu masa kau lenyap nanti, aku akan terasa. Dunia aku hilang hampir semua. Kau pun begitu, kan?"

Perlahan cekak dilepas, perlahan tangan aku mencecah bumi. Hilang sakit di lengan, menjalar ke hati. Sayat. Akal terasa dibelit memori. Entah mana satu paling supernova. Ketat, bagai tak wujud istilah nafas. Kau saitan, sedarkan aku dengan semua ni.

No comments:

Post a Comment